Lessons for Students of Any Age

Divider

Playtime(3 -6 years old)

This course is called playtime! The main objective is to help your child become comfortable with English as well as get used to people from another country. This is a low stress, low expectation fun experience for your child! The classes are very flexibly created, with the teacher helping to create the course which is suitable for your child's character and attention span.
At this age we don’t try to keep them in their seats, but we do some colouring and basic writing when possible! Lego, puzzles, colouring, games and learning to clean up, is the basic core curriculum!! Target language may include basic greetings, classroom commands, animals, colours, numbers, foods and feelings. Every child learns at a different pace and has a unique character, and we try to tap into their strengths to bring out success in learning the language. The parents participation in helping their kids at home is beneficial and teachers are always happy to advise parents in guiding the children.

このコースは「プレイタイム!」と呼ばれています。このコースの主な目的は、お子様が英語に慣れ、他国の人々に親しむことです。これは低ストレス、低期待の楽しい体験であり、お子様にとってリラックスして学べる環境です。クラスは非常に柔軟に作られており、教師がお子様の性格や集中力に合ったコースを作成するのをサポートします。
この年齢のお子様には席に座っていることを求めず、可能な限り塗り絵や基本的な書き取りを行います。レゴ、パズル、塗り絵、ゲーム、片付けを学ぶことが基本カリキュラムです。目標言語には、基本的な挨拶、教室での指示、動物、色、数字、食べ物、感情などが含まれることがあります。子どもはそれぞれ異なるペースで学び、独自の性格を持っているため、私たちはそれぞれの強みを活かして言語学習の成功を引き出すよう努めています。家庭でお子様をサポートするために親の参加は有益であり、教師は常に親に子どもを導くアドバイスを喜んで行います。

Elementary school (7 - 13 years old)

If your Child has participated in playtime then they will have a strong base with which to start these classes. If your child is new to the school we will try to create a comfortable, safe and fun atmosphere for them to start their English Journey! Currently in Japan, elementary schools are implementing an English curriculum at earlier stages of education. As such the focus of classes for children of this age is to prepare them to feel success in the school classroom and also lay the foundation for future evaluations, such as Aiken. The materials we use introduce phonics and start the student on basic reading, including sight words and basic grammar. Speaking and communication are at the centre of all classes and students have the opportunity to overcome shyness or hesitation while working with the English language.

お子様が「プレイタイム」に参加していた場合、これからのクラスに参加するための強固な基盤ができています。お子様が新しく学校に入学した場合でも、私たちは英語の旅を始めるために快適で安全かつ楽しい雰囲気を作るよう努めます。 現在、日本では小学校での英語カリキュラムが早い段階で導入されています。そのため、この年齢の子どもたちのクラスの焦点は、学校の教室で成功を感じられるように準備することと、将来の評価(例えば、英検)に向けた基礎を築くことにあります。使用する教材は、フォニックスを紹介し、視覚語や基本的な文法を含む基本的な読解を始めさせます。全てのクラスの中心にはスピーキングとコミュニケーションがあり、生徒たちは英語を使いながら恥ずかしさやためらいを克服する機会を得ます。

Junior high school and high school students

The materials in this course are more advanced and flexible. Many students study English for a variety of reasons. We can support studying for Aiken, or any other test which the student need to challenge. The main focus for these teenagers and young adults is to communicate in English, and to improve listening and speaking. It is important to help students at this age to start learning the language holistically, including listening, reading, writing and speaking.

このコースの教材は、より高度で柔軟性があります。多くの生徒がさまざまな理由で英語を学んでいます。英検やその他の試験に挑戦する必要がある生徒の勉強もサポートできます。このティーンエイジャーや若い大人たちにとっての主な焦点は、英語でコミュニケーションを取り、リスニングとスピーキングを向上させることです。この年齢の生徒が言語を全体的に学び始めることが重要であり、リスニング、リーディング、ライティング、スピーキングを含めた総合的な学習を支援します。

Adult

Our school hosts a tremendous amount of materials. Regardless of your purpose we should be able to find suitable books and exercises to challenge and help you. Because most classes are private lessons, the teacher and the student can work on the program so that there is a comfort and joy in every class. These classes are focussing on overall communication, as well as specific student needs. If students are working in an English environment, we also can help with e-mail editing, advice, document checking and most other needs you may have.

当校には膨大な量の教材があります。目的に関係なく、あなたに合った本や練習問題を見つけて、挑戦し、サポートすることができます。ほとんどのクラスは個人レッスンであるため、教師と生徒がプログラムを共同で進め、毎回のクラスに快適さと楽しさをもたらすことができます。これらのクラスは、全体的なコミュニケーションと生徒の具体的なニーズに焦点を当てています。もし生徒が英語環境で働いている場合、メールの編集、アドバイス、文書のチェックなど、ほとんどのニーズにも対応できます。
上部へスクロール